Innovativa leveransalternativ för dig som e-handlare

Enkelhet och spara tid, är den viktigaste anledningen till varför konsumenter väljer att handla online. Kunderna förväntar sig enkla, smidiga onlineköp och att erbjuda flexibla leveranser på kundernas villkor blir allt viktigare. Kunderna vill själva kunna välja hur de ska få sina varor levererade och en av fyra konsumenter har det senaste året avstått från att köpa en vara när det önskade leveransalternativet inte fanns att tillgå. Vi listar i dagens blogginlägg 4 rådande trender och innovativa leveransalternativ för framtiden.

1. Leverans till hemmets lugna vrå
Hela 43% anger att om de själva får välja är det till en låst och säker paketbox i anslutning till hemmet som de helst vill få sina leveranser i framtiden. Företagen Dinbox och Qlocx har gått samman för att implementera paketboxar i de svenska trapphusen. Via den nya lösningen kan transportören använda sin handdator för att öppna paketboxen och kunden använder en app i sin smartphone för att hämta ut paketet.

2. Leverans till paketautomat
Med leverans till paketautomat kan kunderna själv välja utlämningsställe bland en de befintliga automaterna och även välja när de vill hämta ut sina paket. Automaterna är placerade på offentliga platser som exempelvis matvarubutiker, och DHL är den leverantör som satsat mest på paketautomater. Målet för 2017 är att nå upp till minst 200 automater. Genom att erbjuda kunden detta leveransalternativ kan du som e-handlare skapa en flexibel och friktionsfri lösning för dina kunder.

3. Leverans med drönare
E-handelsjätten Amazon var bland de första företagen att testa leverans via drönare och fortsätter att utöka det innovativa leveransalternativet. Enligt en patentansökan överväger företaget att släppa paketen med fallskärm, istället för att drönaren ska landa på mark. Flera svenska företag följer Transportstyrelsens arbete med att öppna upp luftrummet för drönare med nya flygregler. Transportstyrelsen kommer i 2018 att ändra sina regler så att drönare får flyga närmare flygplatser, utan något som helst tillstånd och i vissa fall även utom synhåll. En undersökning visar att 18% av kunderna vill få sina leveranser via drönare i framtiden.

4. Leverans till din bil via bagageluckan
Med Volvo Cars digitala tjänst In-car Delivery kan kunder som äger en Volvo få sina varor levererade av PostNord direkt till bakluckan på bilen. Vid leveransen har PostNord tillgång till en digital nyckel som kan öppna och stänga bilen en gång. Volvoägaren får sedan besked när leveransen är gjord.

Caupo kan integrera Magento med flera olika system. Vi kan hjälpa er verksamhet att sömlöst hämta och skicka information mellan era externa och interna system för att uppnå maximal affärsnytta. Kontakta oss i formuläret nedan för att få mer information.

Kontoret i Helsingborg

Drottninggatan 15
252 21 Helsingborg
042-34 10 10
sales@caupo.se

 

 

Kontoret i Stockholm

c/o Epicenter
Mäster Samuelsgatan 36
111 57 Stockholm
08-533 300 10
sales@caupo.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Följ Caupo på Instagram

Följ oss:

        

© Caupo 2019

Kontoret i Helsingborg

Drottninggatan 15
252 21 Helsingborg
042-34 10 10
sales@caupo.se

 

Kontoret i Stockholm

c/o Epicenter, Mäster Samuelsgatan 36
111 57 Stockholm
08-533 300 10
sales@caupo.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Följ oss:        © Caupo 2019