fbpx

Då handlar vi som mest på nätet

Svenskarna handlar allra mest på nätet kvällstid. Som allra mest shoppar vi mellan 19 och 23 på kvällen. Det visar en undersökning som Caupos samarbetspartner Klarna gjort. 
 
Undersökningen visar att den allra mest shoppingintensiva timmen är mellan klockan 21 och 22 på kvällen. Köpen görs oftast från mobilen. Nattetid minskar shoppandet igen av naturliga skäl. På morgonen ökar de igen, och dagtid ökar köpen från dator. Det är också vanligare att betala med kort på dagen. En grupp nätshoppare sticker ut och handlar helst på dagtid: personer över 65 år. Det är också vanligare att män handlar på dagen, visar undersökningen.
 
– Det är tre gånger så vanligt bland män att minst en gång i veckan shoppa online på jobbet jämfört med kvinnor, säger Vivecka Söderbäck, Klarnas expert på konsumentbeteende.
 
– Detta visar hur viktigt det är att känna sin målgrupp och använda statistikverktyg som exempelvis Google Analytics, säger Martin Wainult, VD på Caupo. Informationen kan man till exempel använda för att hitta bästa tiden på veckan eller dygnet för att skicka ut nyhetsbrev eller köra kampanjer i sociala medier.

Vill du få bättre koll på dina kunders köpbeteende?

Kontoret i Helsingborg

Drottninggatan 15
252 21 Helsingborg
042-34 10 10
sales@caupo.se

 

 

Kontoret i Stockholm

c/o Epicenter
Mäster Samuelsgatan 36
111 57 Stockholm
08-533 300 10
sales@caupo.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Kontoret i Helsingborg

Drottninggatan 15
252 21 Helsingborg
042-34 10 10
sales@caupo.se

 

 

 

Kontoret i Stockholm

c/o Epicenter, Mäster Samuelsgatan 36
111 57 Stockholm
08-533 300 10
sales@caupo.se

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Följ oss:        © Caupo 2019