fbpx

Samarbete med Growy för vassare SEO och fler kunder

 

Att komma högt på sökmotorernas träfflistor är en stor utmaning för många nätbutiker. Därför startar e-handelsexperten Caupo ett samarbete med Growy, specialister på sökmotor-optimering och -marknadsföring.

Helsingborgsföretaget Growy är inriktade på just det som många e-handlare tycker är svårt eller saknar kunskap om – att optimera butiken så sökmotorerna hittar och lyfter fram produkterna.

– Syns man inte finns man inte, är verkligen en sanning inom e-handel, säger Fredrik Fenberg, VD på Caupo. Det krävs gedigen kunskap för att optimera en butik och dess produkter. Growy är en ”perfect match” för oss och våra kunder, och det känns väldigt roligt att ha dem som partner.

Rickard Nielsen är medgrundare till Growy, som förutom SEO, sökmotoroptimering, också arbetar med SEM, sökmotormarknadsföring.

– Vi erbjuder dessutom analys av effekten. Det är ju viktigt att veta att arbetet man lägger ned på optimering och annonsering verkligen leder till avslutade köp, säger Rickard.

– Vi ser fram emot det här samarbetet. Caupo är ett etablerat företag med höga tillväxtmål. Vi har lång erfarenhet men är relativt nystartade som bolag. Det känns som en riktigt bra kombination!