fbpx

Kass kassa allt vanligare orsak till avbrutna köp

Avbrutna köp är ett frustrerande fenomen för många e-handlare. Att kunden upptäckt att varan inte behövs är den vanligaste orsaken till att hen överger sin varukorg. Det visar Postnords e-Barometer för 2020. Men en annan orsak har blivit allt vanligare. Det är att kunden stött på problem i kassan. Kunden lämnar kassan på grund av att det önskade betalsättet inte finns i butiken.

Så vad är det för betalsätt kunderna efterfrågar? Enligt e-Barometern är Swish det just nu snabbast växande betalsättet på nätet. Swish har hela 7 miljoner användare i Sverige och frågar man användare i åldersgruppen 18-40 år är det just detta betalsätt de föredrar.

 – Att jobba med och minska avbrutna köp är något av det viktigaste man kan göra för att öka konverteringen i sin e-handel, säger Fredrik Fenberg, VD på Caupo. Utvecklingen går snabbt och just nu är Swish det som ökar mest. En riktigt god nyhet är därför att Swish kommer att bli ett av betalalternativen i Klarna checkout, som vi installerar hos många av våra kunder, under 2021.

Hela Postnords e-Barometer kan du läsa här.

Kontoret i Helsingborg

C/O Hetch, Henckels torg 3, 252 36 Helsingborg
Postadress: Redaregatan 48, 252 36 Helsingborg
042-34 10 10
sales@caupo.se

 

Kontoret i Stockholm

c/o Epicenter
Mäster Samuelsgatan 36
111 57 Stockholm
08-533 300 10
sales@caupo.se

 

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

 

Kontoret i Helsingborg

c/o HETCH AB, Henckels Torg 3, 252 36 Helsingborg
Postadress: Redaregatan 48, 252 36 Helsingborg
042-34 10 10
sales@caupo.se

 

 

 

 

Kontoret i Stockholm

c/o Epicenter, Mäster Samuelsgatan 36
111 57 Stockholm
08-533 300 10
sales@caupo.se

 

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

         Caupo 2021